Lokáció

Hirdetési segédlet

Alapfogalmak és egyedi, személyre szabott hirdetési módok

A Lokalista úgy lett megtervezve, hogy a magánszemélyek, az egyéni vállalkozók és a vállalkozások egyszerűen, a saját fiókjukon keresztül tehessenek közzé hirdetéseket az oldalon. Ez az "önkiszolgáló" hirdetési mód azonban csak arra nyújt lehetőséget, hogy a hirdetés egy adott portálon, azaz egy adott város oldalán jelenjen meg. Gyakran előfordul ugyanakkor, hogy a hirdető számára fontos más városok elérése is, például amikor egy elektronikai szaküzlet rendszeres vásárlói között nem csupán az adott város lakosai vásárolnak, hanem a szomszéd városokból is érkeznek ügyfelek. 

Ha a beépített hirdetési modulok által kínált hirdetési lehetőségeken túl Önnek egyedi igényei merülnek fel, vegye fel velünk a kapcsolatot, és egy rövid egyeztetést követően a kívánt városok oldalain mi magunk helyezzük el hirdetését egyedileg megállapított, az egy városra megadott hirdetési árnál kedvezőbb egységáron. Lépjen velünk kapcsolatba az info@lokalista.hu email címen vagy a 06 (70) 242 3323-as telefonszámon. 

Bannerek és egyéb hirdetések grafikai és tartalmi tervezését is vállaljuk igény esetén.

Példa egyedi hirdetéselhelyezésre: egy békéscsabai ruházati szaküzletet rendszeresen látogatják a szomszédos Békésről, Mezőberényből és Gyuláról is. A hirdető kapcsolatba lép a Lokalista csapatával, és elhelyeztet egy top bannert mind a négy város portálján, a menüsor fölött. A reklám addig jelenik meg az oldalon, amíg vagy át nem lépi az előre meghatározott költségkeretet, vagy amíg a ruhabolt akciója tart (utóbbi esetben lehetőség van utólagos elszámolásra is, vagyis a konkrét reklámmegjelenési szám után fizet a hirdető).

Úgyszintén egyedi ajánlat részét képezik a szélesebb elérésű, jóval hatékonyabb kampányok, amelyek során a bannerhirdetéseken túl a hirdető termék- vagy szolgáltatáskatalógusát is megjelentetjük, és intenzívebb közösségimédia-elérést és hírlevél megjelenést biztosítunk. A több hirdetési csatornát ötvöző kampányok megrendelése esetén jelentős kedvezményt biztosítunk.


Fizetési lehetőségek

Kétféle fizetési módra van lehetőség: online és offline

Az online fizetés kényelmes és gyors: a hirdető a hirdetés közzététele előtt átirányításra kerül egy fizetési felületre (PayPal), ahol a bankkártyadatai megadása után (vagy ha rendelkezik PayPal-fiókkal, akkor 1-2 gombnyomással) máris megtörténik a fizetés és ezzel együtt a hirdetés élesítése.

Az offline fizetés történhet banki átutalással vagy készpénzátutalási megbízással (azaz postai sárga csekken), azonban fontos tudni, hogy utóbbi esetében a sárga csekk megküldésének postaszolgáltatási díját átruházzuk a hirdetőre.  

Alapfogalmak

- impression (AV, azaz ad view, vagyis reklámmegtekintés): A megjelenések száma azt mutatja meg, hogy összesen hány alkalommal látható a hirdetésünk. Ha egy internetezőnek több alkalommal jelenik meg a hirdetésünk, mert például újra rákattint az oldalra vagy egy másik aloldalon vagy menüpont alatt találkozik vele, az több megjelenésnek számít.

- impression ár: Az az ár, amennyit a hirdetésünk egy megjelenéséért fizetünk. A Lokalista oldalán 4 bannerhely található (méreteket l. Felhasználási feltételek VI/1. pont), amelyekhez más és más impression ár tartozik. Az árakat 1000-es egységekben határoztuk meg, vagyis a legkisebb rendelhető megjelenésszám 1000, és ennek a többszörösei.

- kategória ár: egyes szponzorált hirdetéseknél előfordulhat, hogy kategóriánként eltérő árat állapítunk meg a hirdetésért. Például ha valaki hirdetni szeretné a fodrászatát, más ár kerül felszámításra akkor, ha az összes üzleti kategóriában hirdetni szeretné az üzletét, vagy csak az Egészség és Szépség kategóriában. Ezek az árak a hirdetés feltöltésekor egyedileg jelennek meg. 

- ingyenes hirdetés: legyen szó bármelyik hirdetéstípusról (pl. cégregiszter, esemény, apróhirdetés), lehetőség van ingyenesen is közzétenni a kívánt tartalmat. Az ingyenes hirdetés azonban korlátozott elérést tesz csak lehetővé. A cégregiszter esetében például csak a kapcsolati adatok, egy rövid leírás és képek közzététele adható meg.

- szponzorált hirdetés: az ingyenes hirdetésnél több funkció válik elérhetővé. Cégregiszter esetén például már termékeket is feltölthetünk (termék neve, ára + egy kép)

- kiemelt hirdetés: a hirdetés nem csupán újabb funkciókkal bővül (pl. kuponok, ajánlatok közzététele, megjelenés a havi hírlevélben), hanem a többi hirdetés jól elkülönülten jelenik meg, így jóval nagyobb hirdetési potenciállal bír   

- modul: tartalmi csomópont. Külön modul például az Apróhirdetések menüpont vagy a Cikkek szekció.

- zóna: bannerhirdetés elhelyezésére szolgáló, előre kialakított felületek az oldalon (pl. Top banner, amely a legfelső sávban, a menüsor fölött jelenik meg)